Sećate se kako su nas roditelji terali da jedemo što više voća i povrća? Služili su se mnogobrojim trikovima – bajkama i kaznama.  Šargarepu smo jeli kako bismo bolje videli, a španać da bismo bili jaki kao Popaj. I tako na taj način smo unosili dovoljnu količinu minerala i vitamina.

Advertisement

Neke namirnice smo zavoleli, neke čak i dan danas kao odrasle osobe ne volimo. Zbog brzog načina života i malih plata, često nismo u mogućnosti da priuštimo sebi zdravu ishranu. Međutim, veoma je važno da se na dvnenvoj bazi unese dovoljna količinu vitamina koja će nas učiniti zdravima i lepima.

zdrava-hrana-povrce

Stručnjaci kažu da je uvek bolje jesti sirovo voće i povrće pošto se kuvanjem, pečenjem i prženjem mnogi bitni sastojci izgube. Postoji nebrojano mnogo recepata za pripremanje takvih obroka. Trenutno je najpopularniji čuveni smoothie odnosno salata u časi.

Ukoliko ste veći ljubitelj kuvanih jela, povrće i voće neka ide kao prilog vašem jelu. Takođe, možete ih konzumirati i kao užinu. Jedna jabuka će uvek biti zdravija od kese vašeg omiljenog, masnog čipsa.

Više o jesenjim smoothievima

Koje god da je godišnje doba, na vašim pijacama ćete uvek naći svežeg voća i povrća. Uvek gledajte da odaberete sezonsko voće – da vam se uvek prisutne banane ne smuče. Trenutno kod vašeg omiljenog prodavca možete kupiti jabuke, bundeve, nar, dunje, kruške, grožđe, kestenje, smokve… Izbor je za sada veliki. Navalite!

rucak-povrce-hrana-jelo
Foto: foodiesfeed.com

Prema rečima nutricionista dnevno je potrebno pojesti između 5 i 13 porcija voća i povrća. Naravno, bitno je obratiti pažnju i na unos kalorija svakog pojedinca. Na primer, grožđe ne smeju jesti dijabetičari, kao ni oni koji pate od poremećenog metabolizma masti, a pošto je grožđe bogato šećerom ono diže trigliceride u krvi.

Pogledajte kako da vam hrana ostane sveža

Da bi uspeli da dnevno unesete dovoljnu količinu vitamina i minerala potrebno je da držite voće i povrće na vidljivom mestu. Složite ih tako da vas svojim primamljivim i lepim izgledom privuku i namame da ih pojedete. Grickalice odložte u špajz, odnosno na mesto gde vam svakog momenta neće biti na dohvat ruke.

Steknite naviku da uz svaki obrok konzumirate voće ili povrće. Salate, razni sosevi odlično idu i sa drugim jelima.

Foto: foodiesfeed.com
Foto: foodiesfeed.com

Umesto da vam užina bude kroasan ili lisnato testo koje ste kupili u obližnjoj pekari, vi budite pametniji i ponesite od kuće kesu grožđa ili napravite šejk od blendiranog voća. Ukoliko trenutno pri ruci nemate od čega da napravite napitak, smoothieve je sada moguće kupiti i u spezijalizovanim prodavnicama ili pultovima koji se bave isključivo ceđenjem svežeg soka.

Ukoliko kao dete niste voleli neku namirnicu, to ne znači da vam se sada neće svideti. Traumama iz detinjstva koje su vam ostale urezane u pamćenje je vreme da kažete zbogom i da ukusnom i zdravom voću i povrću pružite još jednu šansu.

 

Advertisement

Ostavite komentar