Brojne manifestacije, festivali, kulturna scena, gastronomija i spomenici istorije i prirode su ono čime se Novi Sad predstavlja i diči. Naš grad je prema podacima Republičkog zavoda za statistiku u prvoj polovini 2015. godine posetilo 80.771 turista, dok je broj noćenja za isti period 159.793. Turistička poseta našem gradu je iz godine u godinu sve veća.

Malo smo istražili šta nas očekuje u budućnosti i koji su najveći projekti. Naravno, ovo važi samo ukoliko se gradske vlasti budu držale planova.

Most na Ribarcu

Prema najnovijim informacijama, procedura oko tendera i potpisivanja ugovora o izgradnji bi trebalo da bude gotova do novembra ove godine. To znači da bi novi, pešačko-biciklistički, most mogao spajati Kej sa Ribarcem već krajem ove godine.

most-na-ribarcu-novi-sad

Predlog o građenju mosta podnesen je još pre četiri godine, a u međuvremenu je izabrano njegovo arhitektonsko rešenje. Most će biti širok najviše 7,5 metara, dugačak 270 i visok najmanje 9 metara, što će omogućiti bezbednu plovidbu na tom delu Dunava. Predviđena je i izgradnja solarnih panela duž ograde, koji bi zimi grejali hodnu podlogu, kako ne bi došlo do smrzavanja.

Novosađani su već predložili da most na Ribarcu dobije ime “Most Velje ribara”, po Velimiru Teodorviću  koji je tokom rušenja Mosta slobode u NATO bombardovanju Novog Sada iz Dunava spasio 9 ljudi. Za svoje herojsko delo nikada nije bio nagrađen niti odlikovan od države, a preminuo je u januaru ove godine.

Pročitajte: Šta Novi Sad nudi osim kulture i Exita

Novi Žeželjev most

Ovaj most je trebalo da bude završen još 2013. godine, a prema poslednjim informacijama, očekuje se da će biti izgrađen u novembru 2016. godine. Stari je srušen u NATO bombardovanju, a njegovi lukovi bili su jedan od simbola Novog Sada.

Zezeljev-most-Novi-Sad

Novi most će se nalazati na istom mestu i svojim izgledom podsećaće na stari. Izgradnja železničkog mosta u Novom Sadu košta 45,3 miliona evra, koje obezbeđuju budžeti EU, Republike, Grada i Pokrajine.

Pogledajte šta vas očekuje ove jeseni u Novom Sadu

Novi drumski most preko Dunava

Najave o izgradnji novog mosta na stubovima nekadašnjeg “Mosta cara Franca Jozefa”  i dva tunela isod Petrovaradinske tvrđave još uvek nemaju svoj epilog. Most bi trebalo da spaja tunele ispod Tvrđave i Bulevar Cara Lazara. Podsetimo, pre 5 godina idejno rešenje tog novog mosta je na Međunarodnom konkursu grada Novog Sada, od šest pristiglih, izabrano za najbolje.

novi-most-i-tunel-novi-sad

Prema tom rešenju, most bi bio u obliku kontinualne grede sa plitkim lukom. Imao bi dve zasebne trake u oba pravca, sa razdelnim ostrvom i pešačke staze. Procenjeno je da bi koštao između 30 i 40 miliona evra.

Od autora koji su konkurisali za najbolje idejno rešenje novog mosta, bilo je zahtevano da most ne zasenjuje Petrovaradinsku tvrđavu i da se njime rastereti saobraćaj u podnožju iste, s ciljem zaštite i očuvanja.

Preporučujemo: Šta stranci vole u Novom Sadu

Dino park

Iako je njegovo otvaranje bilo najavljeno za 15. Septembar, to se nije dogodilo. Krajem avgusta su počeli radovi na izgradnji parka iza bazena na Spensu. Prvobitno, Dino park je trebalo da bude postavljen kod Železničke stanice, ali je pod pritiskom javnosti pomeren na deo u okolini Spensa.

Dino-park-na-Spensu

Čak 15 pokretnih i 5 statičnih replika dinosaurusa bi trebalo da stoje na prostoru od 1,8 hektara. U planu je i sadnja 40 stabala.

Marina na Dunavu

Slično kao i novi drumski most i tuneli, priča o izgradnji marine je izgleda zaboravljena. Podsetimo, nadležni su najavljivali ovo kao veliki projekat koji bi trebalo da bude u potpunosti završen do 2021. godine. Predviđeni produžetak izlaska grada na obalu Dunava podrazumeva područja Kameničke ade, Ribarskog ostrva i dela između mornarice i kupališta “Štrand”.

hoce-li-graditi-marinu-na-dunavu

Na Kameničkoj adi je planirana izgradnja kompleksa hotela, komercijalno poslovnog centra i marine koja je uslovljena nasipanjem središnjeg dela ade. Ribarsko ostrvo bi ovim planom doživelo promene u neznatnoj izgradnji objekata, dok bi akcenat bio na turizmu, sportu i rekreaciji.

 

Advertisement

5 Komentari

  1. Ako treba suditi po prvoj slici (voz ili sta je vec prolazi preko trga tik uz kategralu ) boricu se svim zaspolozivim sredstvima da do toga ne dodje.

    Seci glavno setalite, lepi trg sa sinskim saobracajem je kretenizam!

  2. Umesto mosta na stubovima Faranca Jozefa montirati ŽIČARU od bul.Cara Lazara tj Keja do Platoa Tvrđave, koja je jeftinija od izgradnje mosta i u svemu olakšava turistima i posetiocima koji stignu brodom, autobusom da sa keja dođu na tvrđavu nego peške uz stepenice i pogotovu za stariju populaciju i lica sa invaliditetom (Y)

Ostavite komentar