INTERVJU : fitnes blogerka Nada Piliškić

Koliko puta ste poželeli da počnete da se bavite nekim sportom, ali vam je zafalilo motivacije ili ste prerano odustali? Možda trenirate, ali niste sigurni da li ste na dobrom putu? Sve što vas je oduvek zaimalo o vežbanju i zdravom životu možete naći na blogu Fitt.rs, autorke Nade Piliškić.

Advertisement

Nada se sportom bavi čitav život, a počela je sportskim plesom, kasnije se preusmerivši na fitness. Diplomirana ekonimstkinja, Nada se ipak u jednom trenutku okrenula ka drugačijim stvarima i odlučila da unapredi svoja znanja. Danas je sertifikovani personalni trener FISAF. Na svom blogu svakodnevno motiviše i daje savete mnogim čitateljima, a sve to na veoma zanimljivi način, pokazujući time da je osim u sportu, dobra i u blogovanju.

nada_fitt_3
privatna arhiva

Blog vam je veoma raznovstan i bavite se različitim temama, od kuvanja, preko lifestyle saveta, treninga itd i na taj način pokazujete zapravo da zdrav život nije samo trening, već kombinacija mnogih faktora. Kako odlučujete o čemu ćete da pišete?

Iz svake teme koju obradim proizađe još nekoliko sličnih. Sve teme koje se i tiču zdravog načina života su zapravo usko povezane. Nemoguće je pisati samo o jednoj temi a ne dotaći se ostalih ako želimo da predstavimo zdrav način života u celini. Odlučujem se za tekstove za koje znam da mojim čitaocima mogu doneti upotrebnu vrednost.

Kako motivisati mlade ljude da se okrenu ka aktivnijem životu, prvenstveno žene? Ima li razlike u motivaciji muškaraca i žena?

Najbolji način da motivišete bilo koga je pokazivanjem sebe kao primera. Mogu beskrajno da pišem stručne tekstove kako je važno vežbati ili se zdravo hraniti, ali pravi okidač je da pokažem kako ja vežbam ili da podelim sliku svojih obroka. To je nešto što je opipljivo, što ljudi vide i sa čime mogu da se poistovete. U pogledu muškaraca i žena nema tolike razlike kao u pogledu starosnog doba. Mlađe osobe imaju uglavnom spoljašnju motivaciju u vidu lepšeg izgleda i spremni su da idu prečicama kako bi postigli prividne vizuelne rezultate. Dok su stariji više svesni zdravstvenih benefitia vežbanja, u stanju su da ih više i osete, te su stoga privrženiji i vredniji vežbači.

nada_fitt_2
privatna arhiva

Na svom blogu propagirate zdrav stav da bi na svom zdravlju i fizičkom izgledu trebalo raditi iz ljubavi prema sebi i svom telu, a ne iz nezadovoljstva. U čemu je razlika između ta dva pristupa i kako ljudi prihvataju ovaj drugačiji pristup?

Kada izmenite ugao gledanja i radite nešto iz ljubavi, ili iz želje da unapredite, a ne da ispravite, mnogo je veći stepen motivacije. Žao mi je što se vežbanju pridaje značaj samo kada je potrebno da se smrša ili kada smo u nekom zdravstvenom problemu. Vežbanje treba da bude zadovoljstvo i svako treba prema sebi da nađe aktivnost u kojoj uživa i koja mu prija. To je jedini recept za istrajnost.

Koliko je čest slučaj da ljudi krenu sa vežbanjem zarad kratkoročnih ciljeva, a da se po njihovom postizanju ubrzo vraćaju starim navikama i tako upadaju u začarani krug dijeta i iscrpljujućih treninga. Šta biste vi savetovali takvim osobama?

Ovo jeste vrlo česta situacija kod većine ljudi. S tim što postoji razlika između onih koji samo dijetom pokušavaju da skinu kilograme, kod njih se regularno dešavaju takve stvari, čim dođu do rezultata, vraćaju se na staro. Misle da su završili sa poslom. Dok je kod ljudi koji počnu i sa treninzima manji proenat odustajanja, jer fizička aktivnost pruža osećaj, snage, izdržljivosti, osećate se lepše nakon treninga, kvalitetniji je san, bolje se kontroliše apetit. Dolazi do lučenja serotonina što daje osećaj prijatnosti. A to svako voli pa se zato i vraća. Tako da one osobe koje na pravi način započnu sa treninzima, mnogo manje odustaju. Ali i ovde se dešava da krenu radikalnom merom pa odjednom zadaju sebi jake intenzitete, što ih pre ili kasnije slomi i neretko odustaju.

Šta raditi u danima kada zafali motivacije?

Svakome se dogodi da u nekom trenutku dođe do smanjenja motivacije. To je sasvim normalno i treba znati  prepoznati takve momente i ne posustati. Iz tog razloga je važno imati neki raspored i plan vežbanja. Kada je plan pred vama i znate da tim danima u određeno vreme vežbate, lakše je da se pokrenete i trening i uradite. Sa druge strane, ako se treninzi prepuštaju slučaju najčešće i ostanu neodrađeni.

Advertisement

Ostavite komentar